مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه پروژه بهره‌برداری از تقاطع سه سطحی بزرگراه‌های نواب-تندگویان سی و نهمین پروژه تکمیل شده در این دوره از مدیریت شهری است، گفت: تا بهار سال آینده ۲۱ پروژه دیگر تکمیل خواهد شد ‌و تعداد پروژه‌ها به ۶۰ پروژه خواهد رسید.

افتتاح

به گزارش همشهری آنلاین، آئین بهره برداری از تقاطع سه سطحی بزرگراه‌های شهید نواب صفوی (شهید یارجانی) و شهید تندگویان صبح امروز -شنبه ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۳- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حسین اخگرپور شهردار منطقه ۱۹، حسین کاشانی‌پور شهردار منطقه ۱۶ و هادی حق‌بین شهردار منطقه یک برگزار شد.

در ابتدا مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درباره این پروژه گفت: این پروژه سی و نهمین پروژه تکمیل شده در این دوره از مدیریت شهری است. حجم عملیات نشان دهنده حجم پویایی معاونت فنی و عمرانی در این دوره است. تا بهار سال آینده ۲۱ پروژه دیگر تکمیل خواهد شد ‌و تعداد پروژه‌ها به ۶۰ پروژه خواهد رسید.


وی با بیان اینکه این پروژه با شروع این دوره مدیریت شهری و مبتنی بر دستور معاونت فنی برای از سرگیری تکمیل آن انجام شد، اظهار کرد: این پروژه ۳ سال به طول انجامید و بزرگراه‌های بعثت، نواب صفوی و تندگویان بخش‌های پیوسته این پرپژه هستند که با وجود معارضین متفاوت تاسیساتی، تغییرات بسیار در طرح انجام شد و اقدام ترافیکی که باعث انجام ۷ مرحله انحراف ترافیکی شد، صورت گرفت. با توجه به بار ترافیک قابل ملاحظه در محل اجرای پروژه، با هماهنگی پلیس راهور، انحراف ترافیکی پیرامون پروژه اعمال شد.
صداقتی با اشاره به اینکه در ایام پایانی سال جاری در حال برنامه ریزی برای سال آینده هستیم، خاطرنشان کرد: دو سال با رکورد بیش از یک میلیون و پانصد هزار تن آسفالت ریزی گذرانده شد و برای سال آینده برنامه داریم که این مهم را محقق کنیم و بگوییم که حداقل بزرگراه‌های تهران به یک کیفیت قابل قبول رسیده است.

 کاهش  ۲۰۰ کیلومتری مسیر در ۳ سال  

در ادامه مراسم، عباس شعبانی معاون فنی و عمران شهرداری تهران به بیان نکاتی پیرامون پروژه پرداخت و اظهار کرد: در ابتدای این دوره از مدیریت شهری باید ببینیم چه تشخیص‌هایی دادیم که الان ثمرات آن را می‌بینیم. تشخیص این بود که زیرساخت های شهر تکمیل بشود، از فرسودگی فاصله بگیریم، به حمل و نقل عمومی توجه کنیمو پروژه‌هایی طراحی بشود که گره‌گشا باشد. اقدام هم اجرای باکیفیت، با سرعت درست و متعهدانه بود.
وی گفت: تشخیص این بود که زیرساخت های عمرانی در محلات را توسعه بدهیم و بیش از هزار و دویست کیلومتر نهر و جدول در تهران ایجاد شده است. دو کارخانه آسفالت افتتاح شده و کارخانه بعدی در دست اقدام است.
شعبانی با بیان اینکه کاهش یک میلیون لیتر بنزین و کاهش مسافت طی شده از برنامه های معاونت فنی و عمران بود، ادامه داد: این چیزی نبود که با تعویض افراد و معاونان به تعویق بیفتد.

وی تاکید کرد: اوایل دوره یک بی اعتمادی بین مشاورین و پیمانکاران نسبت به ما بود، به طوری که شش ماه اول در حال تلاش برای کسب رضایت آنان بودیم.
معاون شهردار تهران گفت: بزرگراهی که بین تبریز و ارومیه شکل گرفت ۱۲۵ کیلومتر کاهش مسیر داد اما ۲۹ سال به طول انجامید. دو کوه هم تراشیده شد و در دریاچه ریخته شد. تعداد تردد ماشین هم یک بیستم ماشین هایی است که در بزرگراه‌های ماست. این در حالی است که طی ۳ سال ۲۰۰ کیلومتر کاهش مسیر در این دوره انجام شده است.

کد خبر 925491
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha